Tulin juuri ulkoa, kävin kusettamassa Matin koiran. Matti itse lähti ulos jonnekin keikalle, itseäni olisi ehkä myöskin kiinnostanut tuulettua, mutta rahatilanne ei salli. On myöskin ihanaa olla hetkiä yksin, ja haluan myös vältellä Matin kanssa yhdessä ulkona liikkumista.

Reilun viikon tuossa siis majailin kavereiden luona ja milloin missäkin, ja tämmöinen tauko minun ja M:n näkemisen välillä teki ihan hyvää. Olin aika varma meidän tulevasta erosta (ja aiheesta aika levollisin mielin) mutta ajattelin  kuitenkin katsoa vielä vapun yli kuinka sujuu. Noh, sujuihan se -samalla tavalla kuin ennenkin, vaikka juhla on meillä aina ollut aavistuksen glamourimpaa kuin arki. Humalassa emme yleensä tappele, joten suuremmilta kriiseiltä vältyttiin ( ja minäkin keskityin enemmän omien ystävien kanssa hauskanpitoon.) Nyt olen sitten taas hengaillut täälä M:n kodissa, ja takkuilevaltahan tämä taas tuntuu. Tänään tein jo pikaisen päätöksen, että nyt on aika keskustelun ja viheltää juttu poikki -omatunto se kolkuttelee, kun tuntuu että huijaan tässä niin itseäni kuin Mattiakin.
No eihän se kuitenkaan ollut niin helppoa. En tiedä mitä metsästäjän viettiä minä taas ruokin, koska olen varmaan aika tiedostamattakin suhtautunut aavistuksen verran kylmemmin M:ää kohtaan. Ja nyt sitten tuntuu taas että se pörrää ympärilläni kokoajan. Tänään se vaikutti niin iloiselta ja onnelliselta kanssani, etten voinut muuta kuin perua suunnitelmani vakavasta keskustelusta. Toisaalta M on aina ollut hiukan liian lapsenomaisen äkkipikainen ja kovapäinen minun makuuni: luulen että tässäkin on jokin "mitä ei saa o pakko haluta" -juttu takana. Noh, voisin läpistä kattavan ja viiltävän luonneanalyysin Matista, mutta jostakin kumman syystä en edes jaksaisi nyt ajatella koko asiaa. Ehkä joku toinen kerta (ja varmaan aika pian :)
 Kerrankin olen illan (muutaman tunnin) yksin "kotona", joten tästä vain koira kainoloon ja muutama hyvä leffa pyörimään. Tämä oli nyt tälläinen pikapostaus, kun piti päästä jonnekin vuodattamaan. Mutta nyt siis, aivot narikkaan, hyvät yöt!


ps. Pitäisikö vaihtaa taustan pohja yksiväriseksi, eli ärsyttävätkö punaiset pallot liikaa silmää?